torsdag 5. mars 2009

Det må vel kommenteres?

Jeg kom med i siste skoleblogg post til Bård Vegard Solhjell. Det må jeg si var hyggelig, får håpe at det ikke bare var fordi slektsnavnet mitt kommer fra Førde. Nå føler jeg meg ikke som noen superblogger med meninger om det meste, det er det nok av andre som er. Bloggen min er mer et arkiv til eget bruk som andre gjerne kan få lese. Etter å ha fulgt med i skolebloggsfæren et års tid har jeg lært utrolig mye, men samtidig så kjenner jeg at det begynner å nærme seg et metningspunkt. Det ser ut til at blogginnleggene blir lengre og lengre og ofte lite poengterte, andre blir alt for personlige.
Det er desverre få realfagslærere som blogger, og det kjennes av og til som en ørkenvandring blandt alle "norskbloggene" men det kommer forhåpentligvis flere etterhvert. Savner egentlig Naturfagsenteret i debatten, når tid vil de kaste seg på?

Sånn, nå ble det passe lite poengtert!

3 kommentarer:

EinarB sa...

Hei Erik, interessant innlegg! Kommentaren min ble en egen bloggpost.

Tor Espen sa...

Hei Erik! Jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver. Jeg har også prøvd ut dette med blogging og følger en god del andre. Det blir mye norsklærere og mye web 2.0 og slikt. Men så har vi naturligvis også noen naturfaglærere som også blogger :-)

bjolav sa...

Jeg så navnet ditt nevnt i Solhjell sin blogg. Følte meg stolt som kjente deg!!
Ellers er jeg enig at enkelte bloggere "tar litt av" og at det blir vel mye tekst. Skal man følge med på flere blogger så er det tross alt begrenset hvor mye man kan/vil følge med på. Her er enkelte fagmiljøer mer aktive enn andre. Av og til "e smått godt". Et annet spørsmål er hvilke arenaer man skal bruke mest aktivt. Ning er her en utfordrer selv om den også er i ferd med å ta av.