tirsdag 2. desember 2008

En skikkelig fagblogg


Det er noen små tegn til debatt om naturfagblogging og rene fagblogger. Arne Krokan skriver litt om forskjellen på naturvitere og humanister sin måte å bruke pc på. Han er igjen inspirert av Jørns hjørne. Det finnes ikke så mange rene naturfagblogger. Nå er jeg blitt "døpt" av Jan Arve Overland så jeg må prøve å følge opp. Ellers er jo kjemikeren et godt eksempel og for ikke å glemme min gamle sjef Bjørn Olav, I naturfagene er vi heldige som kan få en mengde annimasjoner på ulike biologiske, fysike eller kjemiske fenomen, til dette er pcen uovertruffent. Kommer tilbake til slike animasjoner senere. De mer "tradisjonelle" web 2.0 verktøyene ser jeg også at vi kan bruke med stort utbytte. En wiki i naturfag er jo egentlig selvsagt. Flere barne skoler har vært tidelig ute her. Krokan har også diskutert de rene fagbloggene, som er skrevet av folk som jobber med faget. Jill walker var den som startet debatten. Jeg har funnet en fagblogg som passer meg ypperlig. Nå kan jeg alt om polare lavtrykk og hvorfor det snødde den 21.november. Les mer på bloggen til Erik W Kolstad håper det kommer mer fra den kanten, må vist kjøpe boka også når den kommer. Det flotte satelittbilde av flere polare lavtrykk er fra Kolstad sin side.

Ingen kommentarer: