fredag 31. oktober 2008

Photostory og web 2.0


Jeg skal ha to foredrag den 17.11 for Haugesund kommune, den ene er om photo story og det andre om web 2.0. Photostory er tror jeg skal gå greit, en disposisjon blir omtrent som: hvorfor digitale fortellinger, vise elev eksempler, gjennomgang av programmet (lager en photos. der og da), avslutte med hvor en kan finne bilder og musikk som er lovlig å bruke. En disposisjnen for det andre fordraget vil være gjennomgang av rss lesere (netvibes), blogg, wiki, podcast, ?? noe mer eller mindre ? får følge med på hva Ingunn Kjøl Wiig finner ut

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Hei!
Jeg har jamen ikke fått noen innspill på spørsmålet mitt, så da er jeg like langt :) Men jeg anbefaler deg å vise The Machine is Us/ing Us av Mike Wesch i introduksjonen, den får de fleste til å tenke litt. Og husk at web 2.0 "isn't a thing, it's a state of mind"!

Ingunn

Rolf-Anders sa...

Hei!
Jeg skal holde et 2-timers innlegg om Digitale fortellinger førstkommende fredag. Er nesten ferdig med presentasjonen min. Dersom du er interessert, kan jeg sende over utkastet med notater. Kunne vært greit å se om vi vektlegger ulike ting.

Fant ikke e-postadressen din her på bloggen. Men gi meg et ord på moldeklev@gmail.com dersom du er interessert.

Kommer til å legge det ut på www.slideshare.net/moldeklev når jeg er ferdig.

Rolf-Anders Moldeklev